Články označené značkou : greenwashing 26.04.2024 Skončí sa zavádzanie „zelenými“ tvrdeniami? (PRÁVNY POHĽAD) Článok Kataríny Brath Liebscherovej z advokátskej kancelárie Eversheds Sutherland sa venuje problematike greenwashingu. Pojmu, ktorý zastrešuje zavádzajúce environmentálne tvrdenia. 19.04.2024 Spracovali príručku pre výrobcov. Rieši dizajn obalov a recykláciu Výrobcovia sa kvôli prísnejším environmentálnym požiadavkám musia zamerať na dizajn obalov, vysvetľuje expertka OZV NATUR-PACK. 10.04.2024 Všetko nie je „zelené“ a „eko“ naozaj ekologické. Dajte si pozor na greenwashing Rastúci počet „zelených“ označení na obaloch bez porovnávacích údajov býva nielen neprehľadný, ale často aj zavádzajúci. OZV ENVI - PAK a upozorňuje na to, ako sa nepodloženým označeniam vyhnúť. 22.01.2024 Nálepky „bio“ a „eko“ už nebude môcť mať akýkoľvek produkt Európsky parlament schválil smernicu, ktorá má chrániť spotrebiteľa pred zavádzajúcimi marketingovými praktikami. 14.11.2023 Plastové fľaše nie sú plne recyklované ani recyklovateľné, odkazujú spotrebiteľské zväzy Komisii Tvrdenia niektorých výrobcov spotrebiteľské združenia označujú za greenwashing. 24.03.2023 Nové pravidlá ochránia spotrebiteľov pred greenwashingom, sľubuje eurokomisia Ak bude nejaký podnik tvrdiť, že obal, ktorý predáva je vyrobený z 30 % recyklovaných plastov, bude musieť tieto tvrdenia podložiť overenými informáciami. Hlavným cieľom je ochrana spotrebiteľov. 26.05.2022 Názor. Päť funkcií obalov, na ktoré sa zabúda pri debate o bezobalovom živote Obaly nie sú len to, v čom prinášame ako spotrebitelia zakúpený tovar domov, píše Roman Šterbák zo Slovenského združenia pre značkové výrobky. 31.03.2022 Poradí si s greenwashingom. Eurokomisia navrhuje nové pravidlá na ochranu spotrebiteľov Komisia predložila balík návrhov, ktoré majú viesť k udržateľnejším obchodným modelom, predĺženiu životnosti výrobkov a v konečnom dôsledku aj znižovaniu produkcie odpadov. 16.11.2020 Európska komisia si chce v novej spotrebiteľskej agende posvietiť na greenwashing Komisia plánuje podporiť lepšiu informovanosť o udržateľnosti produktov, ako aj zabrániť greenwashingu a predčasným zastaraniam výrobkov. V epicentre premeny má stáť práve spotrebiteľ.